جهت کاهش و ایجاد تغییرات شیمیایی در آلاینده هاي فوق از مبدل هاي کاتاسیتی فلزي و یا سرامیکی استفاده می شود که هسته اصلی آنها بر مبناي فلز و یا سرامیک صنعتی بوده و از لایه هاي بسیار نازك فلزات گرانبها (پلاتین، رودیوم یا پالادیوم) توسط یک لایه واسط بر سطح مجراهاي این هسته ها پوشانده می شوند این مواد آلاینده هاي فوق الذکر را به ترکیباتی همچون آب، دي اکسید کربن وN 2 تبدیل می نمایند . علی الرغم استفاده از مبدل ها، کاهش آلاینده هاي خروجی خودرو 100 % نیست بنابراین در
کشورهاي مختلف استانداردهایی براي این منظور در صنایع خودرو سازي وضع می گردد . بنابراین طراحی و ساخت این قطعه که نقش بسیار مهمی در عملکرد خودرو دارد بسیار ضروریست پروژه حاضر به منظور احداث واحد تولید انواع اگزوز خودرو بر اساس تکنولوژي روز دنیا انجام شده است. از آنجاکه هر وسیله نقلیه موتوري باید مجهز به قطعه اي به منظور انتقال تخلیه گازهاي حاصل از احتراق موتور به خارج(لوله اگزوز) و وسیله اي براي کاهش صدا یا منبع انبساط اگزوز باشد از اینرو محصول تولیدي نیز داراي هر دو قطعه لازم جهت خروج گازهاي خروجی موتور و نیز منبع انبساط براي کاهش صداي خروجی از موتور می باشد. این
محصول جزء کالاهاي واسطه تولید خودرو بوده و تقریبا در تمامی خودروهاي امروزي استفاده می گردند. یکی دیگر از کاربردهاي اگزوز که به آن افزوده شده است استفاده از مبدل هاي کاتالیستی می باشد. میلیونها خودروي در حال کار منبع بالقوه اي براي ایجاد آلودگی هوا هستند. خودروسازان براي کاهش آلودگی ناشی از عملکرد خودروها وسیله اي مخصوص موسوم به مبدل کاتالیستی طراحی کرده اند که گازهاي خروجی حاصل از احتراق در موتور از این مبدل عبور کرده و به سبب واکنش هاي شیمیایی که در آن انجام می گیرد
بازدید روز
۱۰۲۹۴
بازدید دیروز
۴۶۳۵
بازدید ماه
۱۰۲۹۴بازدید کل
۱۳۵۷۱۹۴۷۴
افراد آنلاین
۵۳۳۶
اس دی سایت هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید.
تمامی خدمات این سایت تبلیغاتی، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.